یزدفردا: موکا یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و پرطرفدار کافی شاپی است که از ترکیب شکلات با قهوه اسپرسو و شیر تهیه می‌شود و به دو صورت سرد و گرم سرو می‌شود.

به گزارش یزدفردا: قهوه یکی از نوشیدنی‌های دلنشین و بسیار پرطرفدار است که خستگی شما را از تن بدر می‌کند و در برخی مواقع خواب را از سرتان می‌پراند. در گذشته‌های دور خوردن قهوه در ایران چندان رایج نبود؛ اما امروزه با پیدایش و گسترش کافی‌شاپ‌ها می‌توان گفت انواع قهوه در ایران سرو می‌شود و اگر بخواهید بدانید کدام کافی‌شاپ پایتخت بهترین قهوه را سرو می‌کند، باید به سراغ قهوه‌باز‌های حرفه‌ای بروید؛ چون آن‌ها هرگز اشتباه نمی‌کنند! قهوه ترک، فرانسه، اسپرسو، لاته، موکا، عربی، ماکیاتو، کاپوچینو، فراپه، یونانی، آیس کافی، دارک شات، هندی، ایرلندی، لونگو، کافه ملیا، اولیانگ، ریسترتو و... از انواع گوناگون نوشیدنی‌های قهوه در دنیا هستند. موکا حاصل ترکیب رویایی قهوه با شکلات است، به همین دلیل در میان نوشیدنی‌های قهوه طعم خاصی دارد و بسیار محبوب است. موکا یکی از نوشیدنی‌های مشهور کافی شاپ‌ها است که به دو صورت گرم و سرد (آیس موکا) سرو می‌شود. اگر می‌خواهید در منزل یک لیوان موکای خوشمزه و راحت را درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

قهوه اسپرسو: ۱ فنجان
شیر سرد یا گرم به دلخواه: ۱ لیوان
سس شکلات: به میزان لازم
یخ: به میزان دلخواه

طرز تهیه

برای درست کردن این موکای خوشمزه ابتدا قهوه اسپرسو را درست کنید و کنار بگذارید. حالا کمی سس شکلات ته لیوان سرو بریزید، سپس چند تکه یخ روی سس شکلات بگذارید و شیر سرد را روی آن بریزید. در مرحله آخر اسپرسوی آماده را داخل لیوان و روی شیر بریزید. حالا موکای خوشمزه شما آماده سرو است.
نکته مهم
اگر می‌خواهید موکا را به صورت گرم سرو کنید، یخ را حذف کنید و شیر را به صورت داغ داخل لیوان بریزید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا